Buch, Englisch, 69 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 146 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
A Review of the Literature
Buch, Englisch, 69 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 146 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
ISBN: 978-981-13-1854-2
Verlag: Springer Nature Singapore
The book will benefit all readers who are interested in making their own teams and higher education organisations more collaborative. It will help them plan collaborative innovations in their organisations, identify priorities for professional capacity building, and design collaborative organisational structures.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 2 Defining collaboration and previewing success factors for effective collaboration.- 3 Developing individual attitudes, dispositions and interpersonal skills for collaboration.- 4 Team-based structures, protocols and problem-solving skills for effective collaboration.- 5 Building shared mental models.- 6 Leadership, team norms, and supports for effective collaboration.- 7 The effects of collaboration on learning and practice.- 8 Discussion and conclusion.