Buch, Englisch, 157 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 236 g
A CLIL-Based Chemistry Course at the Lower Secondary School Level
Buch, Englisch, 157 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 236 g
ISBN: 978-3-476-05138-7
Verlag: J.B. Metzler
The book deals with content acquisition in a Content and Language Integrated Learning (CLIL) based chemistry course and represents high level scientific work. The topic of the thesis is current and relevant in the context of up-to-date research in theory of language education. The main research problem stated and discussed in the thesis confirms that all the attempts of introducing CLIL should be valued, therefore, the book may inspire foreign language teachers and contribute to better understanding of CLIL nature.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
The Origins and Development of Content and Language Integrated Learning (CLIL).- The Effectiveness of CLIL: Overview of the Field.- Insights into CLIL Methodology.