Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 504 g
Reihe: Latino Communities: Emerging Voices - Political, Social, Cultural and Legal Issues
Social Science Textbooks and U.S. Ideological Control in Puerto Rico, 1898-1908
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 504 g
Reihe: Latino Communities: Emerging Voices - Political, Social, Cultural and Legal Issues
ISBN: 978-0-415-93116-8
Verlag: Routledge
This work explores how after acquiring Puerto Rico in 1898, the United States engaged in a systematic ideological conquest of the population through social science textbooks used in the public school system.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Postkoloniale Geschichte, Nationale Befreiung und Unabhängigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Kolonialismus, Imperialismus
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Education and Ideology in Puerto Rico, 1493–1898; Chapter 2 The Ideology of U.S. Policy Makers; Chapter 3 The Hampton-Tuskegee-Carlisle Model of Education; Chapter 4 History and Geography Textbooks Used in the Public Schools, 1898–1908; Chapter 5 Two Historiographical Giants: John Bach McMaster and Salvador Brau; Chapter 6 Conclusions;