Race, Ethnicity, and Identity on the Internet
Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 221 mm, Gewicht: 336 g
ISBN: 978-0-415-93836-5
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Physische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Cybertyping and the Work of Race in the Age of Digital Reproduction; Chapter 2 Head-Hunting on the Internet: Identity Tourism, Avatars, and Racial Passing in Textual and Graphic Chat Spaces; Chapter 3 Race in the Construct and the Construction of Race: The “;Consensual Hallucination” of Multiculturalism in the Fictions of Cyberspace; Chapter 4 “;Where Do You Want To Go Today?”: Cybernetic Tourism, The Internet, And Transnationale; Chapter 5 Menu-Driven Identities: Making Race Happen Online; Conclusion; Keeping It (Virtually) Real: The Discourse of Cyberspace as an Object of Knowledge;