Buch, Englisch, 126 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 218 mm, Gewicht: 2838 g
Reihe: The New Middle Ages
The Royal Image in Later Medieval England and France
Buch, Englisch, 126 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 218 mm, Gewicht: 2838 g
Reihe: The New Middle Ages
ISBN: 978-1-349-94988-5
Verlag: Palgrave MacMillan Us
This book provides a systematic analysis of the innovations that occurred in the display of royal power during John II’s four years in English captivity. Neil Murphy shows how the French king’s competition with Edward III led to a revolution in the presentation of the royal image, manifesting through developments to the sacral character of the French monarchy, lavish displays of gift giving, and the use of courtly display. Showing that the Hundred Years War was not just fought on the battlefields of France, this book unravels how the war played out daily in the competition for status between Edward III and John II.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Biographien & Autobiographien: Historisch, Politisch, Militärisch
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1: John II and the Display of Plantagenet Power, 1356-58.- Chapter 2: Constructing the Royal Image.- Chapter 3: The French Royal Household in Captivity.- Conclusion.- Bibliography.