Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 241 mm, Gewicht: 390 g
Pedagogies of Racial Uplift in U.S. Women's Writing of the 1890s
Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 241 mm, Gewicht: 390 g
Reihe: Studies in African American History and Culture
ISBN: 978-0-415-93534-0
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
ACKNOWLEDGEMENTS INTRODUCTION Chapter I. Schools and Books: Public Education, Racial Uplift in the Woman's Era, and Literary StudiesChapter II. Go South about 800 Miles: Clubwomen, Missionary Teachers and A Voice From the South Chapter III. Iola Leroy and the Responsibility to TeachChapter IV. Girls In and Out of School: Education, Community and Nation in Kelley-Hawkins and Hopkins Chapter V. To Create a Generation Unfit for Slavery: Defining Democratic EducationEPILOGUE: Public Education and the Properties of Young PeopleWORK CONSULTED