Munn | Red Pilled – The Allure of Digital Hate | Buch | 978-3-8376-6673-1 | sack.de

Buch, Englisch, 204 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 324 g

Reihe: BiUP general

Munn

Red Pilled – The Allure of Digital Hate

Buch, Englisch, 204 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 324 g

Reihe: BiUP general

ISBN: 978-3-8376-6673-1
Verlag: transcript


Hate is being reinvented. Over the last two decades, online platforms have been used to repackage racist, sexist and xenophobic ideologies into new sociotechnical forms. Digital hate is ancient but novel, deploying the Internet to boost its allure and broaden its appeal. To understand the logic of hate, Luke Munn investigates four objects: 8chan, the cesspool of the Internet, QAnon, the popular meta-conspiracy, Parler, a social media site, and Gab, the 'platform for the people.' Drawing together powerful human stories with insights from media studies, psychology, political science, and race and cultural studies, he portrays how digital hate infiltrates hearts and minds.
Munn Red Pilled – The Allure of Digital Hate jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.