Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 307 g
New Insights into Teaching and Learning English
Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 307 g
Reihe: Routledge Research in Language Education
ISBN: 978-0-367-48407-1
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
Contributors List
1. Introduction (Christo Moskovsky & Michelle Picard)
2. Chapter 1: EFL Teaching and Learning in Saudi Arabia: 25 Years of Research (Christo Moskovsky)
3. Chapter 2: A Brief History of English and English Teaching in Saudi Arabia (Tariq Elyas & Michelle Picard)
4. Chapter 3: Cultural and Linguistic Factors in the Saudi EFL Context (Musaad Alrahaili)
5. Chapter 4: Learning English in Saudi Arabia (Fakieh Alrabai)
6. Chapter 5: Teaching English in Saudi Arabia (Saleh Alqahtani)
7. Chapter 6: Educational mobility and EFL students and teachers in Saudi Arabia: Navigating diverse sociocultural and pedagogical spaces (Rachel Burke)
8. Chapter 7: The Future of EFL and TESOL in Saudi Arabia (Michelle Picard)
9. Conclusion (Christo Moskovsky)
Index