Buch, Englisch, 170 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 409 g
Implications for Policy and Decision-Making
Buch, Englisch, 170 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 409 g
ISBN: 978-0-367-64798-8
Verlag: Routledge
Digital Identity Management in Formal Education offers a broad analysis of the online self considered from educational policy, technological, legal and social perspectives. This book introduces the reader to the notion that digital identity is a multifaceted topic which requires a broad and systematic approach that is rooted in risk-based policy. It provides educational technologists, leaders and decision-makers with an accessible, jargon-free guide to their responsibilities towards students and instructors in today’s digitally networked schools and universities. Real-life examples illustrate how digital identities impact management and delivery, privacy and transactions, governance and accountability, and other interconnected choices in the use of technology-enabled services in formal learning.
Zielgruppe
Academic, Postgraduate, Professional, and Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Entscheidungstheorie, Sozialwahltheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Privatschulen, alternative Schulformen
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Education Policy Perspective 3. Technology Perspective 4. Legal Perspective 5. Social Perspective 6. Conclusion