Buch, Englisch, 325 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 5317 g
ISBN: 978-1-137-33353-7
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The Ethics of Creativity illuminates the thorny issues that arise when novel creative ideas collide with what we believe to be 'right' or 'good'. This book tackles questions of when creativity and ethics tend to coincide and when conflict, and how both might be harnessed to support a brighter future for all.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technikgeschichte
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie




