Buch, Englisch, 432 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 622 g
Buch, Englisch, 432 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 622 g
ISBN: 978-0-19-516037-6
Verlag: Oxford University Press, USA
The authors develop a multi-theoretical model that relates different social science theories with different network properties. This model is multilevel, providing a network decomposition that applies the various social theories to all network levels: individuals, dyads, triples, groups, and the entire network.
To date, most network research contains one or more of five major problems. First, it tends to be atheoretical, ignoring the various social theories that contain network implications. Second, it explores single levels of analysis rather than the multiple
1. Networks and Flows in Organizational Communication; PART I: THE MULTITHEORETICAL, MULTILEVEL FRAMEWORK; 2. Network Concepts, Measures, and the Multitheoretical, Multilevel Analytical Framework; 3. Communication and Knowledge Networks as Complex Systems; 4. Computational Modeling of Networks; PART II: SOCIAL THEORIES FOR STUDYING COMMUNICATION NETWORKS; 5. Theories of Self-Interest and Collective Action; 6. Contagion, Semantic, and Cognitive Theories; 7. Exchange and Dependency Theories; 8. Homophily, Proximity, and Social Support Theories; 9. Evolutionary and Coevolutionary Theories; PART III: INTEGRATION; 10. MultiTheoretical, Multilevel Models of Communication and Other Organizational Networks; Appendix: Data Sets Used in Chapter 2; References; Author Index; Subject Index
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion