Molloy | Popular Media and Animals | Buch | 978-0-230-23924-1 | sack.de

Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 454 g

Reihe: The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series

Molloy

Popular Media and Animals


2011. Auflage 2011
ISBN: 978-0-230-23924-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 454 g

Reihe: The Palgrave Macmillan Animal Ethics Series

ISBN: 978-0-230-23924-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK


How do mainstream film, television, advertising, videogames and newspapers engage with topics such as vivisection, hunting, animal performance, farming, meat eating and animal control? This book explores social, economic, ethical and cultural aspects of relationships between popular media forms and key animal issues.

Molloy Popular Media and Animals jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Series Preface Acknowledgements 'Animals Sell Papers': The Value of Animal Stories Media and Animal Debates: Welfare, Rights, 'Animal Lovers' and Terrorists Stars: Animal Performers Wild: Authenticity and Getting Closer to Nature Experimental: The Visibility of Experimental Animals Farmed: Selling Animal Products Hunted: Recreational Killing Monsters: Horrors and Moral Panics Beginning at the End: Re-Imagining Human-Animal Relations Bibliography Index


CLAIRE MOLLOY is Senior Lecturer in Media in the School of Arts and Media at University of Brighton, UK. She is the author of , has published on various topics related to media and animals and is a Fellow of the Oxford Centre for Animal Ethics.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.