Mogaji / Jain / Sharma | Qualitative Research for a Digital World | Buch | 978-1-5296-2151-8 | sack.de

Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 242 mm, Gewicht: 609 g

Mogaji / Jain / Sharma

Qualitative Research for a Digital World

A Practical Guide
1. Auflage 2024
ISBN: 978-1-5296-2151-8
Verlag: SAGE Publications Ltd

A Practical Guide

Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 242 mm, Gewicht: 609 g

ISBN: 978-1-5296-2151-8
Verlag: SAGE Publications Ltd


Do you want to understand and apply qualitative research methods in a digital context? This book will help you navigate the complexities of digital access and fluency, ensuring a broad lens on research methodologies. From step-by-step guides to innovative frameworks, each chapter is crafted to give you the confidence to carry out cutting-edge qualitative research.

This book will provide you with

· The knowledge you need to advance your qualitative research understanding across all disciplines.

· A practical reflection of the application of relevant research methodologies.

· An overview of research ideas, cases, and examples.

With a wealth of exercises and examples, this book will become a reference point for qualitative research in the digital context by adopting a case-in-point approach for students across all social science disciplines.

Mogaji / Jain / Sharma Qualitative Research for a Digital World jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Chapter 1: Philosophies of Research
Chapter 2: Research Design Ethics
Chapter 3: Digital Ethnography, Netnography, and Online Immersion
Chapter 4: Digital Diaries
Chapter 5: ALARA Model of information Search
Chapter 6: Screencasting
Chapter 7: Online Interviews
Chapter 8: Online Focus Group Discussions
Chapter 9: The e-Delphi Method
Chapter 10: Discourse Analysis
Chapter 11: Thematic Analysis
Chapter 12: Content Analysis
Chapter 13: Data Management Plan
Chapter 14: Contemplating the Advances of Digital Technology


Mogaji, Emmanuel
Emmanuel Mogaji is an Associate Professor in Marketing at Keele University, UK.

Sharma, Himani
Himani Sharma is a Research Fellow under Fellowship Programme in Management (FPM) at MICA, India.

Jain, Varsha
Prof. Varsha Jain, Ph.D., is a globally renowned professor of integrated marketing communications and AG Krishnamurthy, chair professor of marketing and co-chairperson of research at MICA (India).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.