Buch, Englisch, Band 4, 154 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 260 g
Reihe: Issues in Business Ethics
Buch, Englisch, Band 4, 154 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 260 g
Reihe: Issues in Business Ethics
ISBN: 978-90-481-5795-2
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- I Business Perspectives.- 2 The Ethical Challenge to Business in a New Era for Market Economies.- 3 Ethics in Business—A European Approach.- 4 The Ethics of Business—An Asian Approach.- 5 Ethics in Business—A North American Approach.- II Academic Perspectives.- 6 Does Business Ethics Make Economic Sense?.- 7 When in Rome, Do. What? International Business and Cultural Relativism.- 8 Developing Ethical Standards for International Business: What Roles for Business and Government?.- III Religious Perspectives.- 9 Buddhism and Japanese Economic Ethics.- 10 A Jewish Perspective for Modern Business Morality.- 11 Christianity and Business Ethics.- 12 Business Ethics in Islam.- IV Six Business Cases.- Note on the Contributors.