E-Book, Englisch, Band 3, 201 Seiten
Reihe: Equity in Higher Education Theory, Policy, and Praxis
Minikel-Lacocque Getting College Ready
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-4539-1538-7
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Latin@ Student Experiences of Race, Access, and Belonging at Predominantly White Universities
E-Book, Englisch, Band 3, 201 Seiten
Reihe: Equity in Higher Education Theory, Policy, and Praxis
ISBN: 978-1-4539-1538-7
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
Weitere Infos & Material
Content: The Changing Face of College in the United States: A Reality? – Framing the Study: Critical Race Theory – Student Portraits – College Access Programs: Mapping the Terrain – 'To Drop Out or Not to Drop Out?' Student Experiences after Program Acceptance – 'Race Shouldn’t’ Matter, but It Does' Racial Selves, Identities, and Belonging – Racism, College, and the Power of Words: Racial Microaggressions Reconsidered – 'You See the Whole Tree, Not Just the Stump' Religious Fundamentalism, Capital, and Public Schooling – 'You’re Getting a Little Too Knowledgeable' School Kids and Changing Family Relationships – Is College Ready? Fostering Relationships and a Sense of Belonging – Rethinking Programs.