E-Book, Englisch, 384 Seiten
Reihe: Refiguring American Music
Inventing Folk and Pop Music in the Age of Jim Crow
E-Book, Englisch, 384 Seiten
Reihe: Refiguring American Music
ISBN: 978-0-8223-9270-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Volksmusik
Weitere Infos & Material
Acknowledgments vii
Introduction 1
1. Tin Pan Alley on Tour: The Southern Embrace of Commercial Music 23
2. Making Money Making Music: The Education of Southern Musicians in Local Markets 51
3. Isolating Folk, Isolating Songs: Reimagining Southern Music as Folklore 85
4. Southern Musicians and the Lure of New York City: Representing the South from Coon Songs to the Blues 121
5. Talking Machine World: Discovering Local Music in the Global Phonograph Industry 157
6. Race Records and Old-Time Music: The Creation of Two Marketing Categories in the 1920s 187
7. Black Folk and Hillbilly Pop: Industry Enforcement of the Musical Color Line 215
8. Reimagining Pop Tunes as Folk Songs: The Ascension of the Folkloric Paradigm 241
Afterword: "All Songs is Folk Songs" 275
Notes 283
Bibliography 327
Index 351