Milburn Mondo Nano

Fun and Games in the World of Digital Matter

E-Book, Englisch, 424 Seiten

Reihe: Experimental futures : technological lives, scientific arts, anthropological voices

ISBN: 978-0-8223-7633-0
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Colin Milburn examines how nanotechnology research has developed in relation to video games, allowing for the creation of new technologies that enable the transformation of scientific speculation and video game fantasy into reality.
Milburn Mondo Nano jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Press Start 1

Just for Fun 7

Digital Matters 39

Tempest in a Teapot 77

Massively Multiplayer Laboratories 108

Weapons-Grade Cartoons 135

Have Nanosuit—Will Travel 173

Nanopolitanisms 201

My Little Avatar 236

Game Over—Play Again? 293

Acknowledgments 301

Notes 305

Bibliography 349

Index 399


Colin Milburn is Gary Snyder Chair in Science and the Humanities and Professor of English, Science and Technology Studies, and Cinema and Technocultural Studies at the University of California, Davis. He is the author of Nanovision: Engineering the Future, also published by Duke University Press.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.