An Introduction to Net Scores
Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 581 g
ISBN: 978-3-030-22627-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Data Mining
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Mathematik | Informatik Mathematik Stochastik Mathematische Statistik
Weitere Infos & Material
List of Symbols.- List of Figures.- List of Tables.- Introduction.- The Traditional Approach: Gross Scoring.- Basic Net Scoring Methods: The Uplift Approach.- Validation of Net Models: Measuring Stability and Discriminatory Power.- Supplementary Methods for Variable Transformation and Selection.- A Simulation Framework for the Validation of Research Hypotheses on Net Scoring.- Software Implementations.- Data Prerequisites.- Practical Issues and Business Cases.- Summary and Outlook.- Appendix.- Other Literature on Net Scoring.- Index.-