Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 229 mm, Gewicht: 360 g
Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 229 mm, Gewicht: 360 g
Reihe: Organization and Management Series
ISBN: 978-0-8058-5989-8
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
1 Introduction 2 Who Blows the Whistle? The Prosocial Organizational Behavior Model and Personal Predictors of Whistle-Blowing 3 Situational Predictors of Whistle-Blowing and Recent Theoretical Developments 4 A Model of the Predictors and Outcomes of Retaliation 5 What Predicts Whistle-Blowing Effectiveness? 6 The Legal Status of Whistle-Blowing 7 Practical Implications of the Research and Legal Changes, and Conclusion