Buch, Englisch, 161 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3207 g
ISBN: 978-1-137-34775-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Drawing on empirical research amongst both Muslim schools' students and parents, this timely book examines the question of 'self-segregation' and Muslims in light of key policy developments around 'race', faith and citizenship.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
Weitere Infos & Material
Introduction PART I 1. Self-Segregation and the Muslim Problematic 2. Integration as Political Rhetoric 3. Educational Policy and Muslim 'Self-Segregation' PART II 4. Mixed School Imperative and the Question of Self-Segregation 5. Intersectionalities and Self-Segregation 6. Paradoxes of Muslim Faith Schools 7. Poverty Inequality and Self segregation Conclusion