Buch, Englisch, 185 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2534 g
Media Memory and Holocaust Commemoration
Buch, Englisch, 185 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2534 g
Reihe: Palgrave Macmillan Memory Studies
ISBN: 978-1-349-45927-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Offering a cross-media exploration of Israeli media on Holocaust Remembrance Day, one of Israel's most sacred national rituals, over the past six decades, this fascinating book investigates the way in which variables such as medium, structure of ownership, genre and targeted audiences shape the collective recollection of traumatic memories.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Besondere Kriege und Kampagnen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Historiographie
Weitere Infos & Material
Contents List of Figures and Tables Acknowledgements Introduction 1. Mourning Newspapers: Holocaust Commemoration and/as Nation Building 2. Sonic Sorrow: Radio Broadcasts and the Creation of the Soundtrack of Memory 3. Programming Commemoration: Holocaust Remembrance Day Television Broadcasts on Commercial and Public Television 4. 'To sell Holocaust Day to the Children': Narrating Traumatic Memories as Media Work Conclusion: Communicating Awe Between Traditional and New Media Endnotes References