Advocates for Reaching Beyond the Classroom
Buch, Englisch, 254 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 468 g
ISBN: 978-3-030-21024-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Chapter 1. School librarians are educators too.- Chapter 2. Do teacher librarians feel that their profession is valued?.- Chapter 3. Do schools with libraries use them?.- Chapter 4. 40 practices and strategies: What teacher librarians do to support children's literature and literacy learning.- Chapter 5. Competing demands and barriers.- Chapter 6. Collaboration with teachers.- Chapter 7. Supporting the nation's literary voice: Teacher librarians as advocates of national literature in schools.- Chapter 8. The future of teacher librarians and school libraries: some closing comments.