China's Communication of Cultural Symbols
Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 535 g
ISBN: 978-981-15-3146-0
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Außenpolitik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Flaggen, Embleme, Symbole, Logos
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1 An Overview of Theories of National Image.- Chapter 2 Perceptual Barriers to China's National Image and Their Causes.- Chapter 3 National Image from a Constructivist Perspective.- Chapter 4 The Application of Cultural Symbols and the misunderstanding of Cultural Symbols.- Chapter 5 The International Communication of Cultural Symbols in the Construction of China’s National Image.- Chapter 6 China’s Black and White Art: An Important Cultural Symbol of China’s Peaceful Development.