McMeekin / Randles / Warde | A History of Market Research | Buch | 978-0-415-38385-1 | sack.de

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 498 g

Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies

McMeekin / Randles / Warde

A History of Market Research

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 498 g

Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies

ISBN: 978-0-415-38385-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This book traces the development of market research, its technical resources, its personnel and its organizations. Among its key themes are:

- the rise and fall of occupational control

- development of new techniques for studying consumers

- the impact of ICTs

- establishing and maintaining relationships with clients and consumers

- the changing contours of industrial competition.

This academically and critically rigorous assessment of the market research industry will be of interest across a number of spheres including marketing, organization studies, sociology, consumer behaviour, contemporary economic and social history, and geography and institutional economics.
McMeekin / Randles / Warde A History of Market Research jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Economies of Expert Services: Fields of Occupation, Knowledge and Administration 3. Genesis: Experimental Practice and Technical Origins 4. Gaining Occupational Control 5. Organisational Specialisation and Differentiation 6. Expansion of Techniques and Internal Differentiation 7. Golden Moments 8. The Impact of Information and Communication Technologies 9. Sustaining the Respondent Relationship 10. Sustaining and Developing the Client Relationship 11. The Scope for Industrial Concentration to Compromise Professionalisation Projects 12. Conclusion


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.