McMahon / Ward | Intuition is not Enough | Buch | 978-0-415-15662-2 | sack.de

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 346 g

McMahon / Ward

Intuition is not Enough

Matching Learning with Practice in Therapeutic Child Care
Erscheinungsjahr 1998
ISBN: 978-0-415-15662-2
Verlag: Routledge

Matching Learning with Practice in Therapeutic Child Care

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 346 g

ISBN: 978-0-415-15662-2
Verlag: Routledge


How do Professionals really learn to imporve their practice?
Intuition is not Enough is a guide fr trainers and practitioners working with disturbed children and young people, which explores the connections between the challenges of practice and of learning.

McMahon / Ward Intuition is not Enough jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate, Professional, and Professional Practice & Development

Weitere Infos & Material


Introduction; Part 1 A basis for thinking about therapeutic practice; Chapter 1 The inner world and its implications, Adrian Ward; Chapter 2 Helping and the personal response, Linnet McMahon, Adrian Ward; Chapter 3 Helping together, Adrian Ward; Chapter 4 The difficulty of helping, Adrian Ward; Chapter 5 A model for practice: the therapeutic community, Adrian Ward; Part 2 Creating a model; Chapter 6 The matching principle, Adrian Ward; Chapter 7 Meeting to learn and learning to meet, Adrian Ward; Chapter 8 Working at understanding and helping troubled children 1 Practice examples supplied by: John Tuberville and Simon Peacock., Linnet McMahon; Chapter 9 Learning through philosophy, Paul Cain; Chapter 10 Learning in the Experiential Group, Teresa Howard; Chapter 11 The function of the staff meeting, Adrian Ward, Linnet McMahon, Paul Cain, Teresa Howard; Chapter 12 On the experience of keeping a reflective journal while training, Deborah Best; Part 3 Returning to practice; Chapter 13 Alice and her blanket: a case study, Ros Wheeler; Chapter 14 Therapeutic work in an educational setting, Deborah Best; Chapter 15 Therapeutic work in daily living settings, Linnet McMahon; Chapter 16 Using the situation, John Diamond; Part 4 Conclusions; Chapter 17 On ‘reflection’, Adrian Ward; Chapter 18 Applying the matching principle, Adrian Ward;


Adrian Ward is a senior lecturer in the Department of Community Studies at the University of Reading.,
Linnet McMahon lectures in Therapeutic Child Care at the University of Reading and is also a play therapist, supervisor and trainer.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.