Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 241 mm, Gewicht: 730 g
Reihe: Routledge Classics
Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 241 mm, Gewicht: 730 g
Reihe: Routledge Classics
ISBN: 978-0-415-25549-3
Verlag: Taylor & Francis
Zielgruppe
General
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Part 1: Introduction 1. Medium Is the Message 2. Media Hot and Cold 3. Reversal of the Overheated Medium 4. The Gadget Lover: Narcissus as Narcosis 5. Hybrid Energy: Les Liaisons Dangereuses 6. Media as Translators 7. Challenge and Collapse: The Nemesis of Creativity Part 2: 8. The Spoken Word: Flower or Evil? 9. The Written Word: An Eye for an Ear 10. Roads and Paper Routes 11. Number: Profile of the Crowd 12. Clothing: Our Extended Skin 13. Housing: New Look and New Outlook 14. Money: The Poor Man's Credit Card 15. Clocks: The Scent of Time 16. The Print: How to Dig It 17. Comics: Mad Vestibule to TV 18. The Printed Word: Architect of Nationalism 19. Wheel, Bicycle, and Airplane 20. The Photograph: The Brothel-without-Walls 21. Press: Government by News Leak 22. Motorcar: The Mechanical Bride 23. Ads: Keeping Upset with the Joneses 24. Games: The Extensions of Man 25. Telegraph: The Social Hormone 26. The Typewriter: Into the Age of the Iron Whim 27. The Telephone: Sounding Brass or Tinkling Symbol? 28. The Phonograph: The Toy That Shrank the National Chest 29. Movies: The Reel World 30. Radio: the Tribal Drum 31. Television: The Timid Giant 32. Weapons: War of the Icons 33. Automation: Learning a Living