McDivitt | Hot Tubs and Pac-Man | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 1, 148 Seiten

Reihe: Video Games and the HumanitiesISSN

McDivitt Hot Tubs and Pac-Man

Gender and the Early Video Game Industry in the United States (1950s–1980s)

E-Book, Englisch, Band 1, 148 Seiten

Reihe: Video Games and the HumanitiesISSN

ISBN: 978-3-11-066857-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This work looks at the gendered nature of the US video gaming industry. Although there were attempts to incorporate women into development roles and market towards them as players, the creation of video games and the industry began in a world strongly gendered male. The early 1980s saw a blip of hope that the counter-cultural industry focused on fun would begin to include women, but after the video game industry crash, this free-wheeling freedom of the industry ended along with the beginnings of the inclusion of women. Many of the threads that began in the early years continued or have parallels with the modern video game industry. The industry continues to struggle with gender relations in the workplace and with the strongly gendered male demographic that the industry perceives as its main market.
McDivitt Hot Tubs and Pac-Man jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Anne Ladyem McDivitt, University of Alabama, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.