Mazzola | The Topos of Music II: Performance | Buch | 978-3-319-64443-1 | sack.de

Buch, Englisch, 408 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 215 mm x 285 mm, Gewicht: 1357 g

Reihe: Computational Music Science

Mazzola

The Topos of Music II: Performance

Theory, Software, and Case Studies

Buch, Englisch, 408 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 215 mm x 285 mm, Gewicht: 1357 g

Reihe: Computational Music Science

ISBN: 978-3-319-64443-1
Verlag: Springer International Publishing


This is the second volume of the second edition of the now classic book “The Topos of Music”. The author explains his theory of musical performance, developed in the language of differential geometry, introducing performance vector fields that generalize tempo and intonation. The author also shows how Rubato, a software platform for composition, analysis, and performance, allows an experimental evaluation of principles of expressive performance theories.
Mazzola The Topos of Music II: Performance jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface to the Second Edition.- Preface.- Part VIII Structure Theory of Performance.- Part IX Expressive Semantics.- Part X RUBATO.- Part XI Statistics of Analysis and Performance.- Part XII Inverse Performance Theory.- Part XIII Operationalization of Poiesis.- Part XIV String Quartet Theory.- Part XXIV References and Index.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.