Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 233 mm, Gewicht: 352 g
Buch, Englisch, 220 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 233 mm, Gewicht: 352 g
ISBN: 978-0-415-12910-7
Verlag: Routledge
Using case studies from eighteen secondary schools the authors analyse the effectiveness of a range of management styles and offer practical advice on how to effectively manage resources within a school setting.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
Weitere Infos & Material
Preface Part I Linking resources to improvement 1 Resources and improvement 2 Reforming resource management 3 The cost-effective school Part II Resourcing improvement in practice 4 Managing resources for improvement in 15 schools 5 Broome School: encouraging growth 6 Skelton High School: initiating and supporting improvement 7 Whittaker School: challenging and leading Part III Securing improvement 8 Assessing improvement 9 Sustaining improvement