Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 449 g
An Isocratean Model
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 449 g
Reihe: Routledge Research in Public Relations
ISBN: 978-0-415-62600-2
Verlag: Taylor & Francis
By delineating the strategic value of Isocratean rhetoric to modern public relations, Marsh addresses the call for research into the philosophical, theoretical, and ethical origins of the field. He also addresses the call among scholars of classical rhetoric for modern relevance. Because Isocrates maintained that stable relationships must solicit and honor dissent, Marsh analyzes both historic and contemporary challenges to Isocratean rhetoric. He then moves forward to establish the modern applications of Isocrates in persuasion, education, strategic planning, new media, postmodern practices, and paradigms such as excellence theory, communitarianism, fully functioning society theory, and reflection.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Klassische Literaturwissenschaft Klassische Griechische & Byzantinische Literatur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprechwissenschaft, Rhetorik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Einzelne Sprachen & Sprachfamilien
Weitere Infos & Material
1. Isocrates and Modern Public Relations: An Overview 2. Sophrosyne and Dikaiosyne: Isocrates’ Concentric Ethics 3. Peitho: An Isocratean Model of Persuasion 4. Homonoia: Isocratean Rhetoric and Public Relations’ Social Harmony Frameworks 5. Koinos Bios: Isocratean Rhetoric and the Reflective Paradigm 6. Logos and Dunamis: Isocratean Rhetoric and Postmodern Public Relations 7. Syggrammata: Isocratean Planning and New Media 8. Paideia: Isocrates’ Rhetorical Education 9. Antilogia: Speaking Against Isocrates 10. Mimesis: Rediscovering Isocrates