Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 339 g
The View from Sign Language and Deaf Children
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 339 g
Reihe: Counterpoints: Cognition, Memory, and Language
ISBN: 978-0-19-510058-7
Verlag: Oxford University Press
The relationship of language to cognition, especially in development, is an issue that has occupied philosophers, psychologists, and linguists for centuries. In recent years, the scientific study of signed languages and deaf individuals has greatly enhanced our understanding of deafness, language, and cognition. This Counterpoints volume will consider the extent to which the use of sign language might affect the course and character of cognitive development, and will present a variety of viewpoints in this debate.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Geschichte der Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Experimentelle Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Semantik & Pragmatik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie