Buch, Englisch, 121 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2234 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
Buch, Englisch, 121 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2234 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
ISBN: 978-3-319-71355-7
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Philosophie Geschichte der Westlichen Philosophie Antike Philosophie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Introduction: Doctrinal and Non-Doctrinal Interpretations of Plato and Plato’s Socrates.- Chapter One: Plato’s Socrates: The Issues of Pedagogy and Knowledge of the Virtues.- Chapter Two: The Ontological Context of the Human Condition Original Socratic Questions and the Paradox of Learning.- The Unfolding of the Elenchus-Dialectic as “Educative” Event Instantiating an Ethical Disposition Through Socratic Dialogue.- Epilogue: Learning From Plato’s Socrates.