Magnor / Sorkine-Hornung | Real VR – Immersive Digital Reality | E-Book | sack.de
E-Book

Magnor / Sorkine-Hornung Real VR – Immersive Digital Reality

How to Import the Real World into Head-Mounted Immersive Displays
Erscheinungsjahr 2020
ISBN: 978-3-030-41816-8
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

How to Import the Real World into Head-Mounted Immersive Displays

E-Book, Englisch, 355 Seiten, eBook

Reihe: Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics

ISBN: 978-3-030-41816-8
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



With the advent of consumer-market Virtual Reality (VR) technology, the next revolution in visual entertainment is already on the horizon: real VR will enable us to experience live-action movies, sports broadcasts, concert videos, etc. in true visual (and aural) immersion. This book provides a comprehensive overview of the algorithms and methods that make it possible to immerse into real-world recordings. It brings together the expertise of internationally renowned experts from academia and industry who present the state of the art in this fascinating, interdisciplinary new research ?eld. Written by and for scientists, engineers, and practitioners, this book is the de?nitive reference for anyone interested in ?nding out about how to import the real world into head-mounted displays.
Magnor / Sorkine-Hornung Real VR – Immersive Digital Reality jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Capture, Reconstruction, and Representation of the Visual Real World for Virtual Reality.- Light Field video for Immersive Content Production.- Densely-sampled Light Field Reconstruction.- Multiview Panorama Alignment and Optical Flow Refinement.- Image-Based Scene Representation for Head-Motion Parallax in 360° Panoramas.- Viewpoint-Free Photography for Virtual Reality.- Hybrid Human Modeling: Making Volumetric Video Animatable.- Reconstructing 3D Human Avatars from Monocular Images.- State of the Art in Perceptual VR Displays.- Design and Characterization of Light Field and Holographic Near-eye Displays.- Subtle Visual Attention Guidance in VR.- Redirected Walking in VR.- Immersive Virtual Reality Audio Rendering Adapted to the Listener and the Room.- Immersive Learning in Real VR.- Interacting with Real Objects in Virtual Worlds.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.