Magnenat-Thalmann / Thalmann | State-of-the-art in Computer Animation | Buch | 978-4-431-68295-0 | sack.de

Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 244 mm, Gewicht: 381 g

Magnenat-Thalmann / Thalmann

State-of-the-art in Computer Animation

Proceedings of Computer Animation '89
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 1989
ISBN: 978-4-431-68295-0
Verlag: Springer

Proceedings of Computer Animation '89

Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 244 mm, Gewicht: 381 g

ISBN: 978-4-431-68295-0
Verlag: Springer


Selected topics and papers from the first international workshop on computer animation, held in Geneva in 1989, provide a comprehensive overview of the problems encountered in the rising field of computer animation. To foster interactive links between researchers, end-users, and artists, roundtables and discussions have been included as well as presentations of concepts and research themes such as keyframe to task-level animation, artificial intelligence, natural language and simulation for human animation, choreography, anthropometry for animated human figures, facial animation and expressions, the use of dynamic simulation, motion control and blur, and data-base oriented animation design.

Magnenat-Thalmann / Thalmann State-of-the-art in Computer Animation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


I: Tutorials and Surveys.- Motion Control: From Keyframe to Task-Level Animation.- Artificial Intelligence, Natural Language, and Simulation for Human Animation.- An Introduction to the Use of Dynamic Simulation for the Animation of Human Movement.- The Problematics of Facial Animation.- II: Research Papers.- Simplified Control of Complex Animation.- Message-Based Choreography for Computer Animation.- Anthropometry for Computer Animated Human Figures.- Animation Design: A Database-Oriented Animation Design Method with a Video Image Analysis Capability.- Animation Control with Dynamics.- Some Methods to Choreograph and Implement Motion in Computer Animation.- Choreographing Goal-Oriented Motion Using Cost Functions.- Four Dimensional Splines for Motion Control in Computer Animation.- Polygon-Based Post-Process Motion Blur.- A 3-D Error Diffusion Dither Algorithm for Half-Tone Animation on Bitmap Screens.- A System for Simulating Human Facial Expression.- The Making of Pencil Test.- Shape Distortion in Computer-Assisted Keyframe Animation.- Author Index.- Keywords Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.