E-Book, Englisch, 270 Seiten
Maclachlan Consumer Politics in Postwar Japan
1. Auflage 2001
ISBN: 978-0-231-50561-1
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
The Institutional Boundaries of Citizen Activism
E-Book, Englisch, 270 Seiten
ISBN: 978-0-231-50561-1
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
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Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
Part 1: Japanese Consumer Advocacy from Theoretical, Comparative, and Historical Perspectives
1. Toward a Framework for the Study of Consumer Advocacy
2. Consumer Advocacy in the United States and Britain
3. The Politics of an Emerging Consumer Movement: The Occupation Period
5. The Post-1968 Consumer Protection Policymaking System and the Consumer Movement's Response
4. Consumer Politics Under Early One-Party Dominance: 1955 to the Late 1960s
7. The Right to Safety: The Movement to Oppose the Deregulation of Food Additives
6. The Right to Choose: The Movement to Amend the Antimonopoly Law
9. The Right to Be Heard: The Past, Present, and Future of the Japanese Consumer Movement
8. The Right to Redress: The Movement to Enact a Product Liability Law
Introduction
Part 2: Case Studies: The Impact of Japanese Consumer Advocacy on Policymaking