Buch, Englisch, 228 Seiten, Gewicht: 550 g
ISBN: 978-0-7923-0079-3
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Sonstige Fertigungsindustrien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik Werkzeugbau
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- I: Concepts.- 2 The Draw Poker Theory of Innovation Management: Illustrations from the Automotive Industry.- 3 Innovation Management in a Contract Research and Development Corporation.- 4 University-Industry Cooperation as Industrial Strategy.- 5 Knowledge Centers, Technological Innovations, and Regional Economic Growth.- 6 Knowledge Required for Innovation.- 7 Time, Space, Innovation Management, and the Life Cycle Concept.- II: Cases.- 8 Innovation Management within the Ford Motor Company.- 9 The Honda Way: An Innovative Approach to Management and Production.- 10 The Elements of Innovation at IBM.- 11 New Internal Ventures and Enterprises: The Perspective from within Siemens AG.- 12 Innovation Management in the Steel Industry.- 13 Transformation of Shipbuilding Companies in Sweden.- 14 Strategic Options in the Automobile Industry.- 15 Robotomation: Challenges to Innovative Manufacturing by the Industrial Robot.- 16 Space: The Ultimate Innovation and Modernization Management Program.- 17 The Future of Innovation Management.- About the Authors.