Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 485 g
Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 485 g
Reihe: Routledge Research in Anticipation and Futures
ISBN: 978-0-367-89460-3
Verlag: Routledge
This book disrupts the common sense of "futures" in education or "knowledge for the future" by examining the multiplicity of possible destinies in coexistent experiences of living and learning, contending that Indigenous perspectives open spaces for new forms of sociality and relationships with knowledge, time, and landscapes.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Indigene Völker
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geisteswissenschaften Philosophie Geschichte der Westlichen Philosophie Westliche Philosophie: Neuzeit
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Geographie: Sachbuch, Reise
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Ökologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften, Biologie: Sachbuch, Naturführer
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
Weitere Infos & Material
Futures Taking Place – Gioconda Coello & Ligia (Licho) López López 1 Changing Places: Weaving City Learnings into Country Futures - Jo Anne Rey 2 Kichwa Stories of Future(s): Narratives for Otherwise - Gioconda Coello 3 Chi uwach loq’alaj q'ij saq. The Sacred Existing in Knowing/Learning from Space/Time - María Jacinta Xón Riquiarc 4 Spirits and Serpents. Buddhist Prosperity in the ‘Snake Temples’ (Mway Paya) of Myanmar - Nicole Tu-Maung 5 Dreaming of the Future(s). An Exploration of the Dreams and Resistance of the Obo-Manobo - Grace Simbulan 6 Qishpikayqa Aham: The Hardships of Becoming - Ñusta Carranza Ko 7 Preparing Teachers Through Land Education. Indigenous Erasure, Reclamation, and Resurgence in Campus Spaces - Jan Hare, Christine Bridge & Amber Shilling 8 The Haudenosaunee Thanksgiving Address and Its Relevance for Futures and Learnings - Roberta Hill 9 Brown, Red, and Black to the Futures – Ligia (Licho)López López & Gioconda Coello