Low | Neurodecolonisation in the Classroom | Buch | 978-1-032-95757-9 | sack.de

Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 396 g

Reihe: Routledge Research in Decolonizing Education

Low

Neurodecolonisation in the Classroom

Roxana Ng and Qigong as Embodied Pedagogy
1. Auflage 2025
ISBN: 978-1-032-95757-9
Verlag: Routledge

Roxana Ng and Qigong as Embodied Pedagogy

Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 396 g

Reihe: Routledge Research in Decolonizing Education

ISBN: 978-1-032-95757-9
Verlag: Routledge


This book extends on the scholarship on decolonising higher education by focusing on classroom pedagogies that can transform students’ embodied affects and habits as conditioned by coloniality.

It does so by offering a historical case study of how one exemplary educator – Canadian activist and scholar Roxana Chu-Yee Ng (1951–2013) – drew on traditional Chinese medicine philosophy and Qigong practice to offer an embodied pedagogy that had profound effects on many of her students.

This book brings together scholarship from critical education, contemplative pedagogy, the neuroscience of stress, mind–body medicine, and embodied cognition to make the case for the importance of embodied pedagogies in any project for decolonising higher education. An innovative contribution to embodiment and decolonial studies, this book will be of great interest to researchers and postgraduate students exploring interdisciplinary methods.

Low Neurodecolonisation in the Classroom jetzt bestellen!

Zielgruppe


Academic and Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: “A different world apart from the one we live in” 1. “Stored in the Body”: Stress and the settler colonial structure 2. “Disrupt common sense ideas and practices”: Qigong against Cartesian dualism in higher education 3. “Change both ourselves and society”: Neurodecolonisation through embodied pedagogy 4. “A transformation of their own thinking, knowing and living”: Roxana Ng’s pedagogical legacy


Remy Y.S. Low is Senior Lecturer in the Sydney School of Education and Social Work, University of Sydney, Australia.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.