Louloudi | Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 362 Seiten, eBook

Reihe: Literatur-, Kultur- und Sprachvermittlung: LiKuS

Louloudi Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies

A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe
1. Auflage 2023
ISBN: 978-3-662-68548-8
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

A Comparison of Case Studies in Canada and in Europe

E-Book, Englisch, 362 Seiten, eBook

Reihe: Literatur-, Kultur- und Sprachvermittlung: LiKuS

ISBN: 978-3-662-68548-8
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book focuses on exploring and reconstructing teachers’ perspectives of critical literacies comparatively. More specifically, the book highlights similarities and differences in the way teachers from Canada, Scotland and Finland think of the definition and implementation of critical literacies in their own situated, sociocultural and socio-educational contexts. The study is based on theory-generating expert interviews and a comparative case study design, and the analysis of the data follows a grounded theory framework. The main results show a considerable convergence in perspectives; while Canadian teachers explored connections of critical literacies with social justice education, Scottish teachers underlined their connection to reader identity development and Finnish teachers rather highlighted ideas of information management and multiliteracies. Nevertheless, there were noticeable connections among these perceptions which are integral in not only understanding the field, but alsobuilding towards a global, transnational lens of critical literacy practice.
Louloudi Investigating Teachers’ Perspectives of Critical Literacies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- Theoretical Foundations.- Research Methodology: Towards Reconstructing Teachers’ Perspectives Comparatively.- Reconstructing Teacher’s Perspectives of Critical literacies in the Studied Countries.- Conclusions and Outlook.- References.


About the authorEleni Louloudi is a postdoctoral research fellow in the department of English Language Education at Bielefeld University. With an educational science background, she works interdisciplinary in the fields of critical literacies, social justice education, multilingualism and translanguaging as well as children's literature.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.