Buch, Englisch, 96 Seiten, Format (B × H): 226 mm x 145 mm, Gewicht: 228 g
Buch, Englisch, 96 Seiten, Format (B × H): 226 mm x 145 mm, Gewicht: 228 g
ISBN: 978-1-032-73855-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Intending to carry out the process of indicating the engine and measuring exhaust gas toxicity under near real conditions, the book demonstrates the implementation of a Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP test). It shares research that seeks alternative fuels to power the diesel engine, including diesel and hydrogen, rapeseed oil with n-hexane and hydrogen, rapeseed oil with n-hexane, rapeseed oil and propane-butane gas, and rapeseed oil with n-hexane and propane-butane gas.
The book will interest academic researchers and graduate students studying alternative fuels, vehicle operations, and engine operations.
Zielgruppe
Academic, Postgraduate, and Professional Reference
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Physik Mechanik Energie
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Verkehrstechnologie: Allgemeines
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Technologien für Fossile Energieträger
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umwelttechnik
- Technische Wissenschaften Umwelttechnik | Umwelttechnologie Umwelttechnik
Weitere Infos & Material
1. Introduction. 2. Alternative fuels to power diesel engines. 3. Combustion process in diesel engine. 4. Experimental studies. 5. Basic engine energy indicators. 6. Selected parameters of the combustion and injection process. 7. Emissions of toxic exhaust constituents. 8. Conditions of dynamic engine operation. 9. Summary.