Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 172 mm x 244 mm, Gewicht: 593 g
Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 172 mm x 244 mm, Gewicht: 593 g
ISBN: 978-0-7456-5365-5
Verlag: John Wiley and Sons Ltd
- The contemporary organization of the music industry
- The effects of technological change on production
- The history and politics of popular music
- Gender, sexuality and ethnicity
- Subcultures
- Fans and music celebrities
This new edition adds sections on the impact of digital media on popular music production and consumption and incorporates original ethnographic research on musicianship and musical practices. It will continue to be required reading for students of the sociology of culture, media and communication studies, and popular culture.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikwissenschaft: Rezeption, Einflüsse und Beziehungen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Contents
List of Figures
List of Tables
List of Boxes
Acknowledgements
Preface
Introduction: Constraints and Creativity -- Arguments and Framework
Part I Production
1 The Pop Music Industry
2 The Social Production of Music
Part II Text
3 History, Politics and Sexuality
4 ‘Black’ Music: Genres and Social Constructions
5 Texts and Meaning
6 Performance, Dance, Distinction and the Body
Part III Audience
7 Effects, Audiences and Subcultures
8 Fans, Production and Consumption
9 Beyond Subcultures and Fans: New Audiences, Scenes and Everyday Life
Conclusion
Further Reading
References