Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 512 g
Reihe: Routledge Radical Orthodoxy
Theology and the Market
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 512 g
Reihe: Routledge Radical Orthodoxy
ISBN: 978-0-415-22673-8
Verlag: Routledge
D. Stephen Long traces three strategies which have been used to bring theology to bear on economic questions: the dominant twentieth-century tradition, of Weber's fact-value distinction; an emergent tradition based on Marxist social analysis; and a residual tradition that draws on an ancient understanding of a functional economy. He concludes that the latter approach shows the greatest promise because it refuses to subordinate theological knowledge to autonomous social-scientific research.
Divine Economy will be welcomed by those with an interest in how theology can inform economic debate.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Futurologie (Interdisziplinär)
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Naturwissenschaften, Technik, Medizin
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christentum/Christliche Theologie Allgemein Kirchliche Bildungseinrichtungen, Diakonie, Caritas
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Geisteswissenschaften
Weitere Infos & Material
Acknowledgments, Introduction, PART I The dominant tradition: market values, PART II The emergent tradition: the protest of the oikos and the polis, PART III The residual tradition: virtues and the true, the good, and the beautiful, Notes, Index