E-Book, Englisch, 328 Seiten
Lloyd Neo-Bohemia
2. Auflage 2010
ISBN: 978-1-136-99214-8
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Art and Commerce in the Postindustrial City
E-Book, Englisch, 328 Seiten
ISBN: 978-1-136-99214-8
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Neo-Bohemia brings the study of bohemian culture down to the street level, while maintaining a commitment to understanding broader historical and economic urban contexts. Simultaneously readable and academic, this book anticipates key urban trends at the dawn of the twenty-first century, shedding light on both the nature of contemporary bohemias and the cities that house them. The relevance of understanding the trends it depicts has only increased, especially in light of the current urban crisis puncturing a long period of gentrification and new economy development, putting us on the precipice, perhaps, of the next new bohemia.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Production and Neighborhood 3. Bohemia 4. Grit as Glamour 5. Living Like an Artist 6. The Celebrity Neighborhood 7. The Neighborhood in Cultural Production 8. Making the Scene 9. The Digital Bohemia 10. The Bohemia and the Spirit of Flexibility