E-Book, Englisch
Mining Opinions, Sentiments, and Emotions
E-Book, Englisch
Reihe: Studies in Natural Language Processing
ISBN: 978-1-108-78821-2
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Information Retrieval
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Forschungsmethodik, Wissenschaftliche Ausstattung
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Emotion, Motivation, Handlung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz Maschinelles Lernen
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Natürliche Sprachen & Maschinelle Übersetzung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Data Mining
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Computerlinguistik, Korpuslinguistik
Weitere Infos & Material
1. Introduction; 2. The Problem of Sentiment Analysis; 3. Document Sentiment Classification; 4. Sentence Subjectivity and Sentiment Classification; 5. Aspect Sentiment Classification; 6. Aspect and Entity Extraction; 7. Sentiment Lexicon Generation; 8. Analysis of Comparative Opinions; 9. Opinion Summarization and Search; 10. Analysis of Debates and Comments; 11. Mining Intents; 12. Detecting Fake or Deceptive Opinions; 13. Quality of Reviews; 14. Conclusions.