Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 500 g
Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 500 g
Reihe: Routledge Research in Art History
ISBN: 978-0-367-73029-1
Verlag: Taylor & Francis
For René Magritte, painting was a form of thinking. Through paintings of ordinary objects rendered with illusionism, Magritte probed the limits of our perception—what we see and cannot see, the nature of representation—as a philosophical system for presenting ideas, and explored perspective as a method of visual argumentation. This book makes the claim that Magritte’s painting is about vision and the act of viewing, of perception itself, and the process of how we see and experience things in the world, including paintings as things.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttechniken & Prinzipien
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Einzelne Künstler: Biographien, Monografien
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Malerei: Gemälde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
Weitere Infos & Material
Introduction;
1. Bringing Thought to Life;
2. The Use of Speech in Painting;
3. The Mystery of the Visible;
4. Inspired Thought;
5. Conclusion: Ends and Endings




