Lindell | Bourdieusian Media Studies | Buch | 978-1-032-42117-9 | sack.de

Buch, Englisch, 144 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 324 g

Reihe: Routledge Focus on Media and Cultural Studies

Lindell

Bourdieusian Media Studies


1. Auflage 2024
ISBN: 978-1-032-42117-9
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 144 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 324 g

Reihe: Routledge Focus on Media and Cultural Studies

ISBN: 978-1-032-42117-9
Verlag: Routledge


Bourdieusian Media Studies illustrates the merits of Pierre Bourdieu’s cultural sociological approach in the field of media studies, explicating exactly what a “Bourdieusian” analysis of media would entail, and what new understandings of the digital media landscape would emerge from such an analysis.

The author applies the Bourdieusian concepts of social field, capital, and habitus to understand the social conditions of media and cultural production, media users’ practices and preferences, and the power dynamics entailed in social media networks. Based on a careful illumination of Bourdieu’s concepts, epistemological assumptions, and methodological approach, the book presents a range of case studies covering television production, the field of media studies itself, media use, and social media networks.

Illustrating the craft of Bourdieusian media studies and shedding new light on key dynamics of digital media culture, this book will appeal to scholars and students working in media studies, media theory, sociology of media, digital media, and cultural production.

Lindell Bourdieusian Media Studies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Undergraduate Advanced


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1.     Introduction: Why Bourdieusian Media Studies?

2.     Bourdieusian Media Studies: Key Concepts

3.     The Craft of Bourdieusian Media Studies

4.     The Social Space and Media Use

5.     Fields of Media and Cultural Production

6.     Digital Bourdieu

7.     Summary and Conclusion


Johan Lindell is Associate Professor of Media and Communication Studies at the Department of Informatics and Media, Uppsala University. He has published widely on Bourdieu. His research deals with social inequality and media use, fields of media and cultural production, and the Nordic media system.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.