Lin | Investigating Chinese HE EFL Classrooms | Buch | 978-3-662-52532-6 | sack.de

Buch, Englisch, 310 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 5153 g

Lin

Investigating Chinese HE EFL Classrooms

Using Collaborative Learning to Enhance Learning
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2015
ISBN: 978-3-662-52532-6
Verlag: Springer

Using Collaborative Learning to Enhance Learning

Buch, Englisch, 310 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 5153 g

ISBN: 978-3-662-52532-6
Verlag: Springer


This book presents a study on corpus-driven distribution as the main method of prediction, concentrating on individual semantic features to predict the senses of non-defined words by using corpora and tools, such as the Chinese Gigaword Corpus, HowNet, Chinese Wordnet, and XianDai HanYu CiDian (Xian Han). With the help of these corpora, the study determines the collocation clusters of four target words: chi1 “eat,” wan2 “play,” huan4 “change” and shao1 “burn” through character and concept similarities. The results of this sense prediction study demonstrate that it was able to use off-line tasks to test some participants’ intuition, which supports the theory that different clusters can represent different senses when pursuing a corpus-based, computational approach.

Lin Investigating Chinese HE EFL Classrooms jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Background to Collaborative Learning and Chinese EFL Education.- Exploring Collaborative Learning: Theoretical and Conceptual Perspectives.- Tenets and Practices of Collaborative Learning in Classrooms: Empirical Supports.- The Collaborative Learning Research Project: From Theory to Practice.- Research Instruments.- Evaluating the Use and Effectiveness of Collaborative Learning: Students’ Interactional Behaviors.- Collaboration as Conducive to Learning: Students’ Preferences for Learning and Attainments.- Collaborative Learning in Practice: Toward a Pedagogy.- Attitudes and Motivation.- Conclusions: Toward a Broader Pedagogy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.