Buch, Englisch, 239 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4188 g
Buch, Englisch, 239 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4188 g
Reihe: Political Campaigning and Communication
ISBN: 978-0-230-36362-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Political Communication and Cognition draws on a range of theories from communication psychology to explain how citizens receive communication about politics, how communication might make a citizen think and importantly what stimulates political participation, whether simply paying attention, chatting online or going to vote.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
1. Thinking Politics – An Introduction 2. Strategic Political Communication 3. Schema Theory for Understanding Political Cognition 4. Political Conditioning 5. Peripheral Cues and Personality Politics 6. Proximity Politics and Valence 7. Emotion Involvement and Deep Cognition 8. Thinking Twice 9. Political Participation in a Digital Age 10. Voting and Voter Decision Making 11. Modeling Political Cognition