Light / Sheldon / Woodhead | Learning to Think | Buch | 978-0-415-05825-4 | sack.de

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 519 g

Reihe: Child Development in Social Context

Light / Sheldon / Woodhead

Learning to Think


Erscheinungsjahr 1991
ISBN: 978-0-415-05825-4
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 519 g

Reihe: Child Development in Social Context

ISBN: 978-0-415-05825-4
Verlag: Routledge


The popular image, derived from Piaget, of the child as a solitary thinker struggling to construct a personal understanding of the mathematical and logical properties of the physical world has given way in recent years to a view of children's learning and thinking as embedded in social relationships. This shift is here reflected in a set of readings which show the child being initiated into shared cultural understandings through close relationships with parents and teachers, as well as siblings and peers.

Light / Sheldon / Woodhead Learning to Think jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Part 1: Perspectives on Development and Education Part 2: Teaching and Learning Interactions Part 3: Tools for Thought Part 4: Context and Cognition


Light, Paul; Sheldon, Sue; Woodhead, Martin



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.