Buch, Englisch, Band 19, 296 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 4861 g
Reihe: Multilingual Education
Buch, Englisch, Band 19, 296 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 4861 g
Reihe: Multilingual Education
ISBN: 978-3-319-83007-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
Weitere Infos & Material
1. The Hong Kong Language Context.- 2. Language Contact: Sociolinguistic Context and Linguistic Outcomes.- 3. Challenges in Acquiring Standard Written Chinese (SWC) and Putonghua.- 4. Challenges in Acquiring English for Academic Purposes (EAP).- 5. Medium-of-instruction Debate I: Mother Tongue Education and the Dual MoI Streaming Policy (1998-).- 6. Towards ‘Biliteracy and Trilingualism’ in Hong Kong (SAR): Problems, Dilemmas, and Stakeholders’ Views.- 7. Medium-of instruction Debate II: Teaching Chinese in Putonghua (TCP)?.- 8. Meeting South Asian HongKongers’ Needs for Chinese Literacy.- 9. Issues in Language Policy and Planning: Summary and Recommendations.